torsdag 22 november 2012

Electrolux Ultra One Mini - test

Jag har nu testat Electrolux Ultra One Mini. Det är den bästa dammsugaren jag provat. Punkt slut.

Sorglig Edit: Denna dammsugaren har utgått ur sortimentet, och du kan endast hitta den där det finns lite kvar i lager i olika butiker. 

För det första är den liten, smidig, lätthanterad. Och snygg. (Den har vunnit en Red Dot Design Award). Att bära runt på den, eller dra den efter sig är hur lätt som helst. Dessutom så är den enkel att stuva undan, och den tar inte speciellt mycket plats. Ännu smidigare blir det i och med att du kan justera sugkraften från handtaget på slangen.

Nedan kan du se en jämförelse mellan Ultra One Mini, och leksaksdammsugaren jag köpte nyligen. Ni ser hur liten den är!

Liten vs Mindre Dammsugare
När det gäller dammupptagningsförmåga mm. har jag inget att klaga på. Den verkar ha lika bra sugförmåga som de bästa dammsugare jag testat innan. Absolut inget att klaga på. Jag ser att den har en motor på 1800 Watt, och en sugkraft på 370 Watt, vilket räcker väl. Den har dessutom en automatisk funktion som anpassar sugkraften efter motståndet. Det innebär t.ex. att dammsugaren själv drar ned på kraften om den håller på att suga fast i en matta.

Jag tycker det här är en riktigt bra dammsugare. Den bästa jag testat. Du kan testa själv under 100 dagar - se här - fram till och med 31 december.

Ni kan hitta den billigast här (ungefär 3200 SEK).

Själv hade jag turen att få ett provex av dammsugaren från Electrolux. Tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar